دسته‌بندی نشده

نحوه محاسبه متراژ کابینت طبق اتحادیه

طریقه محاسبه قیمت کابینت در ایران دارای یکسری فرمول و پیچیدگی هایی است که در این مقاله به آنها میپردازیم ولی آیا نحوه محاسبه همه کابینت ها بر طبق اتحادیه کابینت سازان برای متراژهای هم اندازه یکی است؟ آیا قیمتی که کابینت ساز ها به ما میدهند مطابق اتحادیه کابینت سازان درست است ؟ این سوالاتی است که هر شخصی که میخواهد کابینت خریداری کند از خود یا اطرافیان  میپرسد. ما در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه کابینتی که میخواهید سفارش دهید نسبت به متراژ خانه خودتان را قیمت دقیق آن را محاسبه کنید.

فهرست مقاله

انواع یونیت کابینت آشپزخانه

پیش از اینکه به نحوه محاسبه متراژ کابینت طبق اتحادیه بپردازیم ، بهتر است که با انواع یونیت های کابینت آشپزخانه آشنا بشیم ، برای محاسبه‌ی قیمت نهایی کابینت آشپزخونه باید قیمت آیتم‌های مختلف کابینت رو با هم جمع کنید .

در آشپزخانه، معمولا از چهار نوع یونیت کابینت پر مصرف استفاده می‌شود چه سبک کابینت نئوکلاسیک باشد یا کابینت مدرن  و یا کابینت کلاسیک باشد که در این بخش قراره با هر کدوم از این آیتم‌ها و ضرایب شون بیشتر آشنا بشیم.

کابینت زمینی

کابینت زمینی بهترین فضا برای نگهداری ظروف و وسایل آشپزخانه بوده و در کابینت‌های پایین بیشتر وسایلی قرار داده می‌شود که وزن سنگین‌تری دارد.

بدنه کابینت زمینی دارای ارتفاع استاندارد ۷۲ سانتی‌متر است. این ارتفاع با رویه شرکتی (۳۲ میلی‌متر) و پایه کابینت (۱۴ سانتی‌متر) به ۹۰ سانتی‌متر می رسد. عمق استاندارد این نوع کابینت نیز ۵۵ سانتی‌متر است.

کابینت دیواری

کابینتی که در ردیف بالا و به دیوار نصب می‌شود را کابینت دیواری می‌نامند . استاندارد کابینت دیواری با ارتفاع 70 سانتی متر تا 90 سانتی متر متغیر می باشد و همچنین عمق آن نباید بیشتر از 30 سانتی متر در نظر گرفته شود.

کابینت کمدی

به کابینت‌های زمینی که ارتفاع آن‌ها 200 الی 230 سانتی‌متر است کابینت کمدی گفته می‌شود که استاندارد آن همان 220 سانتی متر است. درواقع اگر کابینت دیواری عمق استانداردی داشته باشد هزینه هر متر کابینت دیواری سه برابر هر متر کابینت زمینی است.

کابینت ویترینی

کابینت ویترینی بخشی هست که اجناس دکوری در داخل آن قرار می گیرد و بدنه‌ی تمام رنگی دارن. کابینت های ویترینی بخشی از نمای خانه و آشپزخانه ان و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

روش محاسبه هزینه تمامی این کابینت ها در ادامه مقاله به شما آموزش خواهیم داد

نحوه محاسبه قیمت و متراژ کابینت

نوع کابینتضرایب (درصد از قیمت متریِ کل)
کابینت هوایی
تا ارتفاع 70 سانتی متر 40%

از 70 تا 90 سانتی متر 60%

دوپله 80%

تا روی صفحه 100%
کابینت کمدی
  تا ارتفاع 200 سانتی متر 180%

از 200 تا 220 سانتی متر 200%

از 220 تا 240 سانتی متر 220%  
کابینت ویترینی
80% تا 120%
اُپن ساده
تا عرض 60 سانتی متر 90%

از 60 تا 90 سانتی متر 150%
نمای بدنه
هوایی 20%

زمینی 30%

ایستاده 80%
از این ضرایت میتوان در فرمول پایین در ( ضریب کابینت ) استفاده کرد

فرمول کلی نحوه محاسبه متراژ کابینت طبق اتحادیه به صورت فرمول پایین است ولی باید توجه داشته باشید که هنگام محاسبه

مقادیر را به درستی وارد کنید تا هزینه دقیق کابینت آشپزخانه شما بدست آید البته بجز هزینه دستمزد کابینت ساز که نحوه محاسبه دستمزد کابینت ساز را در در آخر این مقاله به شما آموزش دادیم.

نحوه محاسبه هزینه کابینت زمینی

قیمت کابینت زمینی = (متراژ کابینت زمینی) × (ضریب کابینت زمینی) × (قیمت پایه)

نحوه محاسبه متراژ کابینت دوپله

قیمت کابینت دوپله = (متراژ کابینت دوپله) × (ضریب کابینت دوپله) × (قیمت پایه)

مثال!

فرمول رو در قالب یک مثال توضیح میدیم تا کامل براتون جا بیوفته و دقیقتر متوجه بشین که نحوه محاسبه متراژ کابینت طبق اتحادیه به چه صورت است.

فرض میگیریم قیمت هر متر کابینت 500 هزار تومان باشد.

 ما یک آشپزخانه داریم با  8 متر طول کابینت زمینی، 3 متر طول کابینت دیواری،2 متر طول کابینت اپنی

کابینت زمینی = (متراژ کابینت زمینی) × (ضریب کابینت زمینی) × (قیمت پایه)

 1,500,000 تومان = ( 5 ) × ( 0.6 ) × ( 5,00,000 )

کابینت دیواری = (متراژ کابینت دیواری) × (ضریب کابینت دیواری) × (قیمت پایه)

 600,000 تومان = ( 3 ) × ( 0.4 ) × ( 5,00,000 )

کابینت اپنی = (متراژ کابینت اپنی) × (ضریب کابینت اپنی) × (قیمت پایه)

 900,000 تومان = ( 2 ) × ( 0.9 ) × ( 5,00,000 )

سپس قیمت های بدست آمده را باهم جمع میکنیم : قیمت کابینت زمینی + قیمت کابینت دیواری + قیمت کابینت اپنی

1,500,000 تومان +  600,000 تومان + 900,000 تومان = 3,000,000 تومان

بنابراین، هزینه کل کابینت آشپزخانه نحوه محاسبه متراژ کابینت طبق اتحادیه برابر با  3,000,000 تومان بدست آمد، با این فرمول شما میتوانید هزینه کابینت هر مکانی رو محاسبه کنید و تصمیم گیری بهتری داشته باشید.البته این هزینه بدسته آمده هزینه نهایی کابینت شما نیست و هزینه اجرت و حمل را نیز محاسبه کنید و به هزینه بدست آمده تان اضافه کنید .

نحوه محاسبه دستمزد کابینت ساز

10 درصد از کل مبلغ فاکتور + 2 درصد از مبلغ فاکتور !!

بر اساس دستور اتحادیه کابینت سازان نحوه دست مزد کابینت ساز ، 10 درصد از کل مبلغ فاکتور به عنوان اجرت نصب محاسبه می‌ شود. و همچنین، 2 درصد از مبلغ فاکتور به عنوان هزینه حمل در نظر گرفته می‌ شود. در نهایت، با افزودن 12 درصد اجرت نصب و هزینه حمل به مبلغ فاکتور، مبلغ نهایی برای نصب کابینت تعیین می‌شود که این مبلغ را نیز به هزینه کابینت اضافه میکنیم تا هزینه کلی ساخت کابینت آشپزخانه شما محاسبه شود.

کابینت ویترین چگونه محاسبه میشود ؟

کابینت ویترینی یا دکوری ساده 20 درصد بالاتر از کابینت دیواری محاسبه می شود ولی اگر کابینت سفارشی درخواست داده باشید قانون مشخصی برای محاسبه قیمت کابینت سفارشی وجود ندارد و بستگی به جزئیات و مقدار زمانی که کابینت ساز برای ساخت کابینت شما صرف می کند مشخص می شود و قیمت آن به صورت توافقی بین شما و کابینت ساز است.

آیا باکس یخچال باید از متراژ کم شود ؟

باکس یا کاور یخچال، نه تنها نباید از متراژ کم شود بلکه ضریب 100% دارد. یعنی باید متر طول کاور یخچال (متراژ به موازات زمین) در قیمت متری ضرب شود تا هزینه کاور یخچال محاسبه شود.

آیا هزینه کابینت در همه جای ایران به همینگونه است ؟

بله هزینه کابینت و هزینه اجرت نصاب کابینت طبق اتحادیه تصویب و در همه نقاط ایران باید اجرا بشود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا