تعمیرگاهی

تشخیص آسیب دیدگی شاسی خودرو پراید

شاسی‌خوردگی چیست ؟

خوردگی شاسی بیشتر در قسمت‌های ابتدایی و انتهایی آن رخ می‌دهد، بنابراین ضمن توجه به وضعیت قسمت‌های میانی، جلو وعقب آن باید با دقت بیشتری بررسی شود. خوردگی شاسی ضمن این که امنیت سرنشینان را به خطر می‌اندازد، باعث انتقال لرزش یه داخل کابین می‌شود.
برای تشخیص شاسی خوردگی در صندوق عقب و کاپوت را باز کنید و کف این دو قسمت را با دقت بررسی کنید. وجود هرگونه ناهمواری در کف صندوق عقب و کاپوت، علامت شاسی‌خوردگی است. البته ممکن است خودرو شاسی‌کشی شده باشد و یک فرد عادی قادر به تشخیص این ایراد نباشد. پس توصیه می‌کنیم این کار را به کارشناسان خودرو واگذار کنید.

شاسی پراید چیست؟

شاسی دارای شکل چهار ضلعی می باشد که با استفاده از فولاد مستحکم ساخته شده است و به عنوان ستون فقرات خودرو شهرت دارد، به صورتی که فرمان، موتور، بدنه، سیستم انتقال و… روی شاسی خودرو نصب می شود.توجه فرمایید که سلامت جان سرنشینان خودرو به شاسی استفاده شده بستگی دارد، پس باید شاسی ساخته شده در رتبه اول از نظر کیفیت قرار داشته باشد.

توجه داشته باشید که تشخیص سالم بودن یا نبودن شاسی پراید به عهده کارشناسان مربوطه است، زیرا امروزه کلاهبرداران بسیاری در سطح شهرها می باشند که از اعتماد افراد سوء استفاده می کنند.حال ما در این بخش به برخی از نکات کلیدی که نشانه سالم بودن شاسی پراید می باشد، میپردازیم پس با ما همراه باشید.

ویدیو بررسی شاسی خودرو

انواع شاسی خودروهای سواری

طراحی شاسی خودروهای سواری با گذشت زمان و پیشرفت‌های روزافزون صنعت خودرو متحول شده و به دو دسته شاسی جدا شدنی و یکپارچه تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به تشریح هر کدام از انواع شاسی پرداخته خواهد شد.

۱- شاسی جداشدنی

شاسی‌های جداشدنی اغلب درخودروهایی مورد استفاده هستند که باید وزن و نیروهای زیادی را تحمل نمایند. در این دسته‌بندی خودروهای سواری SUV ، مینی بوس‌ها، وانت‌ها، کامیون‌ها قرار دارند.
در این خودروها شاسی به وسیله پیچ به اتاق خودرو متصل می‌شود و از عملیات جوشکاری برای اتصال اتاق به شاسی استفاده نمی‌گردد.

۲- شاسی یکپارچه

در شاسی یکپارچه با استفاده از روش‌های مختلف شکل دادن به ورق‌های فلزی بخش‌های مختلف شاسی شامل ستون‌ها، رکاب‌ها، سرشاسی‌ها، پروفیل‌هاو دوبله‌های سطوح مختلف تولید می‌شوند.
در شکل زیر شاسی خودرو جداشدنی و جدانشدنی(یکپارچه) را مشاهده می‌نمایید

نشانه های ضربه خوردن شاسی پراید

  • انحراف زیاد فرمان در سرعت کم و زیاد
  • اصطحکاک زیاد خودرو
  • ایجاد صداهای زیاد و نامتعارف از قسمت جلوبندی خودرو
  • وجود پوسیدگی در قسمت شاسی و بدنه

شاسی خودرو علاوه بر تصادفات همچنین تحت عوامل دیگری نیز آسیب می بیند که در ادامه به شرح آن میپردازیم.

عواملی که در آسیب به شاسی پراید نقش دارند عبارتند از:

  • بروز تصادف های سنگین
  • بازی کردن با فرمان و همچنین چرخاندن ناگهانی فرمان به سمت راست یا چپ
  • افتادن در چاله های عمیق یا کم عمق و همچنین تردد در راه های خاکی با وجود داشتن چاله ها و سنگ های بزرگ
  • با سرعت بالا از سرعت گیر عبور کردن
  • برخورد با ماشین، دیوار و….
  • زیاده روی در پاین آوردن شاسی که سبب برخورد سنگ، سرعت گیر و… با شاسی می شود.

اطلاعات بیشتر درباره شاسی خودرو و علائم اسیب دیدگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا