آموزشتکنولوژیکسب و کار

لوگو چیست؟انواع و کاربردهای آن؟

ass درباره ی استفاده از لوگو ها توضیح خوبی را ارائه می دهد، او می گوید: به لوگوها همانند انسان ها بنگرید، ما انسان ها ترجیح می دهیم که به اسم خودصدا زده شویم تا اینکه به کمک یک عبارت توصیفی گیج کننده و فراموش
شدنی به ما اشاره شود،بنابراین میتوان گفت که لوگو ها نباید توصیف کننده این باشند که آن کسب و کار خاص دقیقا چه کاری انجام می دهد، بلکه باید هویتی ایجاد کند که قابل شناسایی و ماندگار در ذهن باشند.در این مقاله به موضوع لوگو چیست،انواع و کاربردهای آن میپردازیم.

لوگو چیست؟

شما به عنوان یک کسب و کار جدید نیازمند این هستید تا به دنیای دیجیتال امروز توجه ی کافی را داشته باشید و تلاش کنید تا برندی قوی و ماندگار تاسیس کنید. پس از تولید محصول اولین کاری که باید انجام گیرد، طراحی یک لوگوی
مناسب برای آن برند می باشد.
لوگو، نشان، علامت تجاری و یا سمبل، تفاوتی ندارد که آن را چه می نامیم، آن چه اهمیت دارد آن است که این تصویر چهره ی برند شما محسوب می شود. بنابراین،هر آنچه به طراحی لوگو مربوط می شود از اهمیت زیادی برخوردار است.

انواع لوگو

یک لوگو، تصویری را از برند شما ارائه می دهد تا زمانی که مردم لوگو و برند شما رامشاهده می کنند، برقراری ارتباط با برند شما را آغاز نمایند. همان گونه که علامت تیک ما را به یاد برند نایک و یا حرف ام طلایی ما را به یاد رستوران های زنجیره ای مک دونالد می اندازد.

  1. لوگو تصویری
  2. لوگو نوشتاری
  3. لوگو ترکیب تصویر و نوشتاری
  4. انتزاعی

کاربرد انواع لوگو

در این قسمت با کاربرد طراحی انواع لوگوها آشنا میشویم

لوگو تصویری

لوگو تصویری به عنوان نماد کسب و کار شما در نظر گرفته می‌شود که خدمات و حوزه فعالیتی‌تان را با ترسیم یک تصویر ساده و مرتبط به مخاطب معرفی می‌کند. برای طراحی نشانه تصویری باید سعی کنید تصویری را خلق کنید که ارتباط نزدیکی با محصولات و خدمات شما داشته باشد تا مخاطب به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

لوگو نوشتاری

لوگو نوشتاری به لوگویی گفته می شود که طراح در آن ها میتواند با استفاده از المان های مختلفی اعم از فونت های ابداعی و یا حتی فونت های مدرن و شکسته به طراحی لوگو های نوشتاری بپردازد. به زبانی ساده تر می توان گفت که لوگو های نوشتاری نوعی از لوگو هستند که تصویر و متن در آنها جایگاهی نداشته و هویت اصلی آنها با استفاده از فونت های مختلف فارسی و انگلیسی تعیین می شود.

لوگو ترکیبی

 این نوع لوگو از کنار هم قرار گیری کلمه ها، نشانه ها و تصویرها ایجاد می شود. طراحی این لوگو نسبت به سایر لوگوها حرفه ای تر است، زیرا علاوه بر اینکه لوگو باید با نوع تجارت هماهنگ باشد، باید میان لوگو و تصویر مورد استفاده هم یک ارتباط خوب برقرار شود.

لوگو انتزاعی

آرم‌های انتزاعی نوعی لوگوی بسیار خلاقانه هستند که با ترکیب اشکال هندسی، رنگ‌ها و گاها حروف، المان‌های بصری معنادار و خاصی را شکل می‌دهند که در نوع خود منحصر به فرد هستند، چرا که این المان‌های بصری به‌طور ویژه برای کسب و کار شما طراحی می‌شوند و با استفاده از شکل‌ها و رنگ‌ها ماهیت و هدف برندتان را در ناخودآگاه مخاطبین‌تان ثبت می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا