دسته‌بندی نشده

بهترین چوب برای ساخت عصا

به غیر از افراد مسن که برای راه رفتن به چوب‌دستی و عصا احتیاج دارند، گاهی افراد برای کوهنوردی و پیاده‌روی در طبیعت‌ و برای حفظ تعادل از عصا استفاده می‌کنند. اما آیا تاکنون به ساخت عصا یا چوب‌دستی فکر کرده‌اید؟ با ما همراه باشید تا در ادامه با نحو‌ه ساخت چوب دستی با انواع چوب فلز آشنا شوید.

برای ساخت چوب‌دستی چوب‌های درخت گردو، افرا، گیلاس، بلوط، توسکا و بعضی دیگر از درختان بسیار مناسب هستند. سالم بودن چوب بسیار مهم است. فراموش نکنید که چوب‌های خشک و غیر سبز برای این کار بهتر هستند پس تا می‌توانید شاخه‌ای را از درخت جدا نکنید.

 درصورتی‌که به هر دلیلی چوب تازه و مرطوب بود، لایه‌های رویی را تا رسیدن به لایه‌ی اصلی چوب بکنید و اجازه دهید کاملاً خشک شود. این پروسه با توجه به ضخامت چوب‌ها متفاوت است. 

دقت کنید که چوب سوراخ نباشد. در صورتی که چوب کمی انحنا دارد می‌توانید آن را به تخته یا میله‌ای صاف ببندید تا چوب در پروسه‌ی خشک شدن حالت تخته را به خود گرفته و صاف شود. گاهی بعضی درختان مورد حجوم حشرات قرار گرفته و شاخه‌های آن آسیب‌پذیر می‌شوند، بهتر است برای استحکام بیشتر چوب‌دستی، از آن‌ها استفاده نکنید. 

ضخامت مناسب برای چوب‌دستی با توجه به اندازه‌ی میانگین برابر 2 تا 5 سانتی‌متر است

اگر دقت کرده باشید بعضی عصاهای کوهنوردی بندی بافتنی دارند که به آن بند پاراکورد می‌گویند. در صورتی‌که علاقه‌مند هستید می‌توانید با دریل سوراخی در قسمت بالای عصای خود ایجاد کرده و بند به رنگ‌ دلخواه را از آن عبور داده و مانند بندهای کوهنوردی آن را ببافید. روش‌های مختلفی برای بافت این بندها وجود دارد که می‌توانید به صورت تصویری و آنلاین آن را یاد بگیرید اما بافت معمولی هم کاملاً مناسب است.

عصای کوهنوردی

انتخاب عصای چوبی برای طبیعت گردی مناسب‌ترین گزینه است؛ زیرا در صورت مفقود شدن صدمه‌ای به طبیعت نزده و کاملاً تجزیه می‌شود.

مقالات مرتبط


تماس با ما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا